utorok 26. júla 2016

TIP: Ako sa dobre pobaliť (nielen na dovolenku)


 Ahojte, leto je v plnom prúde a na príspevok o balení na dovolenku je už najvyšší čas. Keďže cestujeme pomerne často, balím a vybalujem stále dookola a časom som prišla na to ako sa s tým popasovať tak, aby som bola dobre zbalená za pomerne krátku dobu. Predtým mi totižto táto "činnnosť" trvala nekonečne dlho a po byte som lietala úplne vystresovaná. Teraz to, aj na moje počudovanie, zvládam s úplnym kľudom, a preto som sa rozhodla spísať pár pravidiel, ktorých sa pri balení držím, a dúfam, že sa zídu aj vám ! Aáááá na mojom kanály k tejto téme nájdete aj video. :)
Nachystajte si všetky veci, ktoré si so sebou chcete vziať, nenechávajte to však na poslednú chvíľu, pretože by sa vám kľudne mohlo stať, že polovicu oblečenia nájdete v špinavom prádle pár minút pred odchodom. Ak cestujete na dlhšie a beriete toho so sebou viac, je fajn si spísať zoznam, aby ste na nič dôležité nezabudli. A teraz prejdime k samotnému baleniu. Topánky a iné ťažké veci uložte naspodok kufra - ku kolieskam, bude sa vám ťahať o čosi ľahšie. Odporúčam vám, namiesto klasického skladania oblečenia, šaty, trička či kraťasy zrolovať do malých rulučiek a naukladať ich vedľa seba. Do kufra sa vám toho týmto spôsobom zmestí omnoho viac, aspoň mne sa táto "rolovacia technika" za tie roky osvedčila. :)
Nezabudnite si so sebou vziať aj pár ľahko kombinovateľných kúskov a ako rezerva, aj napriek tomu, že v počasí hlásili teplo a slnečno, neuškodia jedny dlhé nohavice, sveter, uzavreté topánky a ponožky, istota je istota ! Krehké predmety starostlivo zabaľte a drobnú elektroniku si uložte do jednej pevnejšej kapsičky, aby ste mali všetko pokope. A čo s veľkými baleniami kozmetiky alebo tými, ktoré máte v sklenených fľaštičkách ? V obchodoch (napríklad DM, KIK alebo Pepco) už bežne nájdete za pár eur malé plastové nádobky, do ktorých prelejete obsah svojej kozmetiky a v kufri ja zas o čosi viac miesta. Ja si ešte jednotlivé fľaštičky  zvyknem označovať štítkami s nápisom. Tak sa vám určite nestane, že si namiesto krému natriete na tvár výživný sprchový gél. :D Mini balenia sa vám môžu zísť nielen na dovolenke, ale oceníte ich aj na výletoch alebo pracovných cestách.
 Ak sa chystáte na cestu lietadlom, notebook a inú krehkú elektroniku si radšej zbaľte do príručnej batožiny, pretože nie je žiadnym tajmostvom, že s nimi na letiskách nezaobchádzajú práve najšetrnejšie a taká vysačka s menovkou, či na kufri zaviazaná mašľa výraznej farby vám môže poriadne uľahčiť hľadanie batožiny. Na cesty si so sebou prichystajte aj niečo malé na pitie, drobnosť na zahryznutie a aby ste sa cestou nenudili prihoďte aj obľúbenú knihu alebo časopis. Na záver vám už len prajem šťastnú cestu a dúfam, že si dovolenku poriadne užijete ! 
PS: Keď už budete zbalení, nezačnite zbesile pobiehať po byte a na poslednú chvíľu hádzať do tašky všetko, čo sa vám určite zíde,  verte mi, na dovolenke pri mori určite nevyužijete ani vyšívaciu sadu, na ktorú už dlhšie padá prach a určite to zvládnete aj bez  roky nevyužitého hriankovača. :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára